sobota, 5 kwietnia 2014

"I skacz, skacz, skacz kiedy inni skaczą!"

Macie skakankę?

Nie?

To czas najwyższy kupić! Kilkanaście-kilkadziesiąt złotych, a wydatek na pewno się opłaci. 

Jeśli jednak w domu posiadasz skakankę, a ona leży i kurzy się - weź ją do ręki i przypomnij sobie, że warto.

Na początku skakałam kilkanaście lat temu jako dziecko. Przez te lata jednak zapomniałam jak to się robi! To nie żart. Gdy dostałam skakankę w grudniu moje pierwsze próby skończyły się złością - nogi mi się plątały, skakanka obijała mi się o nogi, 5 skoków to był maks. Zaletą jednak jest to, że nie jest to taka trudna sztuka i bardzo szybko robi się postępy. Następnego dnia było już 20 skoków. Teraz jest ok 100 bez poplątania. 


Dlaczego warto skakać na skakance?
  • Jest to idealne rozwiązanie na trening aerobowy dla osób, które nie lubią biegać, czy jeździć na rowerze. 
  • Skakanie nie tylko spala mnóstwo kalorii (ok 300-400 w ciągu pół godziny), ale także...
  • Idealnie modeluje całe ciało, ponieważ angażuje wiele różnych mięśni: od nóg, przez pośladki, po brzuch, plecy, ramiona (możesz pozbyć się także znienawidzonych motylków przy tricepsie!) i barki
  • Możesz skakać wszędzie - w domu, w parku, ogrodzie, na plaży, czy też w górach
  • Nie jest to drogi sport. Wystarczy kupić skakankę, mieć wygodne buty (nie radzę skakać na boso!) i można naprawdę świetnie się bawić. Jeśli nie macie skakanki może macie jakiś sznur w domu? 
  • To zabójca cellulitu!

Jak skakać?
  • Jeśli nie masz problemów ze stawami, kręgosłupem czy też z sercem - spokojnie możesz skakać bez oporów. Jeśli podejrzewasz, że coś z Twoim zdrowiem jest nie tak - na początku skontaktuj się z lekarzem.
  • Rozgrzej się przed każdym treningiem i rozciągnij zaraz po nim
  • Załóż wygodne buty z dobrą amortyzacją, aby zadbać o komfort, ale głównie o zdrowie!
  • Dobierz dobrą długość skakanki - jeśli staniesz na jej środku powinna sięgać pach
  • Pamiętaj o dobrej technice (wyprostowane ciało z wciągniętym brzuszkiem, skakanie lekko - na palcach, niezbyt wysoko, aby nie obciążać zbytnio stawów)
  • Jeśli jesteś osoba zaawansowaną - skacz na jednej nodze, rób podwójne obroty - baw się! ;)

Sama dodaję skakanie do swoich treningów. Staram się skakać ok 500 - 700 skoków podczas każdego treningu. Zajmuje mi to ok 7 - 10 minut. Oczywiście dostaję lekkiej zadyszki, ale o to chyba chodzi :)


Polecam Wam skakanie z Różową Klarą, ponieważ jest Ona autorką najlepszego skakankowego wyzwania w internecie. Skakałam z Nią przez Australię, a teraz będę kończyć Afrykę, którą musiałam przerwać ze względu na zdrowie. Tutaj znajdziecie najnowsze, kwietniowe wyzwanie - skakanie przez Amerykę Łacińską. 

No to do dzieła! :)



2 komentarze:

  1. Skakanka jest o tyle ciekawa, że szybko widać postępy. Z każdym dniem człowiek męczy się coraz mniej i skacze co raz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam:) Czytaj juz od dawna Twojego bloga :)

    Ale dzisiaj Zapraszam Cie do mnie na rozdanie 300 zl na zakupy w sklepie internetowym:)

    Wiecej tutaj http://beslimuk.blogspot.co.uk/2014/03/rozdaje-300-zl-na-zakupy.html
    :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.