Twister - pomoc w wyrzeźbieniu ładnej talii, pogromca boczków

Jak wiecie w prezencie świątecznym dostałam twister. Jestem bardzo zadowolona z tego prezentu, bo marzyłam o nim od dłuższego czasu. 
Mój Twister jest zielony, posiada linki oraz specjalne wypustki do masażu stóp.

Z tego co się orientuje całkiem sporo kobiet ma ten mały, okrągły przyrząd w domu, jednak mało wie, jakie efekty można dzięki niemu odnieść, oraz jak wiele różnych ćwiczeń można na nim wykonywać.
Dziewczyny chodzące na siłownię pewnie z twisterem spotkały się właśnie tam. 

Jeśli macie już zamiar kupić to kółko, lepiej wydajcie kilkanaście złotych więcej i kupcie twister z linkami, ponieważ będzie mógł on Wam posłużyć także do rzeźbienia ramion. 
Większość twisterów posiada specjalne wypustki na podstawie, które zaprojektowane są tak, aby w trakcie ćwiczeń przyjemnie masować nasze stopy.

Jak ćwiczyć na twisterze?
Jest wiele różnych ćwiczeń, ale najprostszym i najczęściej wykonywanym ćwiczeniem są dynamiczne skręty tułowia. Na początku nie warto ćwiczyć zbyt długo, bo mogą pojawić się spore zakwasy, oraz ból kręgosłupa. Najlepiej zacząć od 10 minut 3 razy w tygodniu i z czasem zwiększać intensywność ćwiczeń. Trzeba pamiętać o dobrej technice wykonywania skrętów (nie ma kręcić się całe ciało, ale tylko dół). Na początku, aby było łatwiej dobrze jest ćwiczyć przy ścianie, która pomoże nam zachować równowagę. Następnie możemy próbować kręcić się, trzymając się już za linki i ćwicząc jednocześnie ramiona. Można ćwiczyć także same ręce - stoimy prosto na twisterze i podciągamy linki  - w bok, do piersi, do głowy itd., aby ćwiczyły wszystkie mięśnie. 


Jakie są zalety twistera?

  • można łatwo pozbyć się boczków, które są zmorą większości kobiet (pamiętajcie jednak, że aby osiągnąć lepsze i szybsze efekty - warto dołączyć do tego inne ćwiczenia. Zapraszam do przeczytania postu z listopada Jak pozbyć się boczków?)
  • ćwiczy on mięśnie skośne brzucha, które bardzo często są przez nas zaniedbywane
  • poprzez skręty tułowia rzeźbi się talia - może być ona naprawdę smukła!
  • ćwiczenia na nim są bardzo łatwe, już po chwili można nauczyć się wykonywać je poprawnie, nie wymagają wielkiego wysiłku
  • można na nim ćwiczyć także inne części ciała - ręce, górne części ciała, uda, pośladki itd. oraz wzmacnia nasz kręgosłup
  • jest wiele różnych ćwiczeń, które można wykonywać, dzięki czemu unikniemy nudy
  • nie zajmuje dużo miejsca i jest bardzo lekki -  możemy zabrać go ze sobą np. na wakacje
  • przyjemne z pożytecznym, czyli podczas ćwiczeń możemy oglądać telewizję, a wypustki masują nam stopy
  • jeśli mamy 2 twistery - gama ćwiczeń jest jeszcze większa i bardziej wszechstronna 

Jakie są wady twistera?
  • podobno niektórych podczas ćwiczeń łapią kolki (ja się jeszcze z tym nie spotkałam)
  • nie zapewni on nam w pojedynkę pięknego płaskiego brzucha i talii osy, najlepiej dołączyć do tego trening kardio, inne ćwiczenia siłowe + odpowiednią dietę
  • przez kilka początkowych dni trzeba pilnować, aby ćwiczenia wykonywać poprawnie (to znaczy, żeby ruszał się tylko dół, a góra ciała powinna pozostać bez ruchu), inaczej efekty mogą być wolniejsze

Według mnie twister to naprawdę fajny wydatek, który pozwoli nam urozmaicić ćwiczenia, oraz w prosty i przyjemny sposób pozbyć się fałdek w okolicy brzucha. Podczas ćwiczeń możemy oglądać ulubiony serial, dzięki czemu połączymy przyjemne z pożytecznym. Pamiętajmy jednak, że sam twister nie jet gwarancją pięknego ciała - trzeba robić coś jeszcze.

Na koniec 2 filmiki jak można używać twistera:


Czy ktoś z Was kręci się na twisterze? Widzicie jakieś efekty? :) 
Ja na pewno napiszę jeszcze o nim po dłuższym okresie ćwiczeń.


p.s. Jak podoba się Wam nowy wygląd bloga? Co jeszcze zmienić? 

Pozdrawiam
M.

Komentarze

  1. mnie twister jakos nie przekonuje ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie jest idealnym dodatkiem po 15 minut 3-4 razy w tygodniu podczas oglądania tv, czy coś ;D

      Usuń
    2. czy warto na tym ćwiczyć?? czy pozbędę się boczków ćwiczą na twisterze

      Usuń
    3. Na pewno twister Ci to ułatwi, jednak sam nie wystarczy. Dodaj do tego jakieś aeroby + interwały i inne treningi. Twister powinien być dodatkiem, który może pomóc, ale sam nie odwali całej roboty.

      Usuń
  2. A ja mam i bardzo mi pomógł wyrzeźbić talię :) Ćwiczyłam codziennie po 30 minut :) ale było warto

    OdpowiedzUsuń
  3. o! a powiedz przez jaki okres czasu, czy robiłaś inne ćwiczenia i ile udąło się stracić cm? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, prócz twistera ćwiczyłam z Chodakowską i Mel B. Ćwiczyłam 1,5 m-c. Zgubiłam z 5 cm :)

      Usuń
  4. świetny opis! tego mi było trzeba :) na pewno skorzystam:) tylko muszę się w twister zaopatrzyć :D
    R :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to daj znać jak kupisz i zaczniesz ćwiczyć. :)

      Usuń
  5. Miałam przyjemność korzystać nie raz, ale dla mnie to zbyt monotonne zajęcie.

    Zmiana wygląda blogu zdecydowanie na plus.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ćwiczę na zwykłym twisterze od 2 miesiecy po 10 min dziennie. Najpierw robie 10 min rozgrzewkę, później twistuję i na końcu cwiczenia na brzuch uda pośladki i ręce, na końcu streaching. W sumie ćwiczenia zajmują mi jakieś 40 min.Efekty są bardzo widoczne straciłam 10 cm z talii 5 cm z bioder i 5 cm z biustu-niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ćwiczę na zwykłym twisterze od 2 miesiecy po 10 min dziennie. Najpierw robie 10 min rozgrzewkę, później twistuję i na końcu cwiczenia na brzuch uda pośladki i ręce, na końcu streaching. W sumie ćwiczenia zajmują mi jakieś 40 min.Efekty są bardzo widoczne straciłam 10 cm z talii 5 cm z bioder i 5 cm z biustu-niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam go od kilku dni, ale wydaje mi się, że nadal nie wykonuje ćwiczeń poprawnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej! :)
    Jaką średnicę ma Twój twister? :) Na allegro w większości jest 28 cm nie wiem czy to nie za mało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, mój także ma średnicę 28 cm. Ja co prawda jestem posiadaczką małych stóp (37), ale jakoś nie wpadłam na to, że może być twister za mały :) Myślę, że da się przyzwyczaić.

      Usuń
  10. Cześć ja zaczynam przygodę z twisterem od jutra. Głęboko wierzę że mi się uda Naprawdę dużo pracy przede mną Kolejna próba ale tym razem wiecej determinacji Oby to nie była to tylko taka przyplywowa fala energii...

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja się zastanawiałam, czy ludzie na tym ćwiczą, a tu proszę, całe rzesze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, czy linki przy twisterze sa wyjmowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat w moim twisterze nie są wyjmowane. Dużo jest twisterów w ogóle bez linek i chyba widziałam też gdzieś w internecie takie, które można wyjmować :)

      Usuń
  13. Ja mam bez linek i wydaje mi się,że lepiej się na nim ćwiczy.No ale to zależy od nas samych,z linkami czy bez nich.Bolały mnie na drugi dzień okropnie łydki nóg.Zaczęłam ćwiczyć po 2 dniach przerwy i jest dobrze.Ale czy będą efekty tych ćwiczeń to się zobaczy.Ale ćwiczyć zawsze warto.Chociażby dla kondycji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Twister to super zabawa. Też sobie takie coś kupiłam do domu i po fitnessie wskakuje sobie na takie cos, włączam tv i ćwiczę. A na co dzień chodzę na fintess i aerobik do Saturn Fitness w Warszawie na Targówku, żeby się trochę zmęczyć i urozmaicić ćwiczenia i nie robić ciągle tego samego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.