Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi

Nie będę się dziś rozpisywać.
Nie ma sensu.
Mam nadzieję, że każda kobieta po prostu weźmie życie w swoje ręce i nie muszę nikogo specjalnie namawiać.

15 października - Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi.
Pażdziernik - miesiąc walki z rakiem piersi.

Statystyki są przerażające - co 16 kobieta w Polsce zachoruje na raka piersi.
Możemy jednak temu zapobiec. Możemy też wykryć nowotwór wystarczająco szybko. Możemy uratować nie tylko pierś, ale także swoje życie.

Każda z nas powinna się samobadań. Nie ważne ile masz lat - 20, 25, 35, 55 - nieistotne.
7 min raz w miesiącu - czy to dużo? Niewiele, a może zrobić tak wiele.

Profilaktyka + Kontrola! 

Ja jestem już dziś po USG piersi. Chwilka, godzina poświęcona na pójście do lekarza, badanie, powrót do domu. Dzięki tej godzinie mogę spać spokojnie.
Walczcie o badania u ginekologa - macie do tego prawo.

A ja mam dla Was wyzwanie, mam nadzieję że dołączy do niego każda kobieta.  Namówcie do niego także swoją mamę, babcię, siostrę, ciocię, koleżankę, współlokatorkę, sąsiadkę, przyjaciółkę - każdą kobietę.

1. Samobadanie piersi - od tego cyklu, co miesiąc.
2. USG piersi
3. Odsyłam Was do mojego posta sprzed 2 lat, gdzie piszę trochę więcej o samym nowotworze  - KLIK
4. Zajrzyjcie także na stronę Ministerstwa Zdrowia - warto. KLIK

Dbajmy o siebie.



Komentarze

  1. Cieszę się, że ktoś porusza ten temat. Może zabrzmię bardzo brzydko, ale mając tak dobry dostęp do tych podstawowych badań, nie mogę zrozumieć dlaczego tam mało kobiet z nich korzysta. Mamy pełne prawo do cytologii, USG piersi, a starsze kobiety do darmowej mammografii. Nie ma czego się bać, badania są darmowe i trwają kilka minut. A im szybciej wykryje się jakiekolwiek nieprawidłowości, tym łatwiej to zwykle wyleczyć. Kobietki, badajcie się regularnie, trzeba kontrolować swoje życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby racja. Darmowe badania, powszechna wiedza, ale czasem kobiety zwlekają, zwlekają i zwlekają, bo zwyczajnie nie lubią chodzić do ginekologów. Wiem, to nie jest wytłumaczenie, ale takie są realia. Niestety. :(

      Usuń
  2. Całkiem niedawno na raka piersi zachorowała moja sąsiadka i to był dla mnie straszny szok. Przeraża mnie fakt, że kobiety boją się badań, bo nie chcą wiedzieć, że mogą umrzeć. A przecież to takie ważne! Im wcześniej, tym lepiej...Uważam, że naprawdę warto, a przede wszystkim - trzeba!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.

Popularne posty