wtorek, 31 stycznia 2017

Żyj zdrowo, czyli tabelka na luty

W jaki sposób kontrolować to czy żyjemy zgodnie z naszymi założeniami? Czy jemy odpowiednią ilość posiłków, czy są one zdrowe, czy pijemy wodę, mamy czas na trening, ale też znajdziemy czas na relaks?

Moim rozwiązaniem jest ta oto tabelka. Stosuje ją już blisko 2 lata i uważam, że jest to naprawdę świetne rozwiązanie. Dzięki niej - czarno na białym (a dokładniej - zielono/czerwono) widać co jest naszą dobrą stroną, a nad czym jeszcze musimy popracować. Kratki są dostosowane do moich potrzeb, ale uważam, że są one dość uniwersalne. Jeśli jednak ktoś chciałby coś dodać/odjąć - piszcie śmiało. Mogę przesłać tabelkę w formacie docx i dzięki temu dostosujecie ją do siebie. 

Do tabelki możecie dołożyć inne sposoby kontroli - dziennik treningowy, dziennik żywieniowy itd. Nic Was nie ogranicza. Tabelka jest jednak pewnego rodzaju wyznacznikiem - powieście ją w widocznym miejscu i kontrolujcie na bieżąco - bez przewracania kartkami. Zauważycie wtedy, że np. macie dość dużo czerwonych kratek w okolicach kolacji i alkoholu, ale za to dobrą stroną jest unikanie słodyczy. Dzięki temu na bieżąco możecie korygować Wasze "błędy". Kolejną zaletą tabelki jest czas jej wypełnienia - wystarczą 2 minuty dziennie, aby pokolorować kratki.


Dla osób, które korzystały już z moich tabelek przypominam zasady, dla osób, który widzą ją po raz pierwszy tłumaczę o co chodzi:

jeśli: 
  • wypijesz odpowiednią ilość wody
  • zjesz zdrowy posiłek
  • wykonasz trening
  • znajdziesz chwilę dla siebie
  • powstrzymasz się od fast-food'u
  • zrezygnujesz z kupnych niezdrowych słodyczy
  • nie wypijesz alkoholu
to zaznacz kratkę na zielono. Jeśli któraś z powyższych rzeczy nie zostanie spełniona to zamaluj kratkę na czerwono. Proste? :)



Przypominam tylko jeszcze jedna rzecz - jesteśmy ludźmi. Mamy swoje potrzeby, zachcianki, słabości, gorsze dni. I nie ma w tym nic złego. Nie musimy mieć 100% zieleni. Ważne jest zachowanie równowagi zarówno psychicznej, jak i fizycznej. Dlatego też moim założeniem jest, aby tabelka pod koniec miesiąca była w około 80% zielona. Wiem, że słabą stroną będą u nie treningi, bo jestem świeżo po operacji, ale nie załamuję się - takie życie. 

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam pięknego i zdrowego miesiąca. Powodzenia! :) 

Jeśli ktoś chciałby tabelkę w lepszej jakości (np. pdf/docx do druku)- skontaktujcie się ze mną tutaj lub też przez facebooka (klik).

A na dniach pojawi się post z moim podsumowaniem stycznia oraz krótkimi planami na luty... 



5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zaczął się co prawda fatalnie, ale mam nadzieję, ze teraz będzie lepiej :)

      Usuń
  2. Takie tabelki wiele dają, tak samo jak robienie zdjęć w trakcie metamorfozy. Wiele daje, bardzo mobilizuje i pomaga w chwilach zwątpienia! Polecam jak najbardziej taki sposób działania!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ;) Lubię widzieć dokładnie co i jak, co jest moją dobrą stroną a co złą. :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatna tabelka ;) Dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.