Pijmy wodę!





Każdy z Nas słyszał wiele razy o tym, jak ważne jest picie wody. Powtarza to babcia, tata i mamusia. Mówi o tym także lekarz, pielęgniarka i pani ucząca wf. Nie raz słyszymy także w telewizji, że powinniśmy pić więcej wody, co jakiś czas pojawia się kampania społeczna (zazwyczaj sponsorowana przez producenta wody) zachęcająca do odrzucenia kawy i słodkich napojów na rzecz tego właśnie trunku.

Mało jednak osób wie, czemu tak naprawdę powinniśmy pić wodę i jak olbrzymi wpływ ma ona na całe nasze życie.

A więc dla wszystkich takich osób - krótki skrót informacji:


• Woda pomoże zachować nam równowagę wodno – elektrolitową organizmu
• Picie wody zapobiega odwodnieniu organizmu

• Woda reguluję temperaturę ciała
• Woda pomaga transportować i przyswajać substancje odżywcze w organizmie
• Woda pomaga w usuwaniu zbędnych produktów przemiany materii oraz szkodliwych i toksycznych substancji z organizmu
• Picie wody zapobiega zgadze, zaparciom, chorobom stawów, migrenie, nadciśnieniu, cukrzycy starczej, schorzeniom gruczołów ślinowych, otyłości, kamienicy w przewodzie moczowym i wielu innym chorobom
• Picie wody pomaga w walce z bólami głowy
• Woda poprawia kondycję naszej skóry – jest ona bardziej elastyczna, zdrowa i wygląda młodziej
• Woda wspomaga odchudzanie! Nie zawiera żadnych kalorii, pobudza do pracy organy, przyśpiesza metabolizm, oszukuje żołądek sprawiając, że wydaje się on bardziej pełny, usuwa toksyny…
• Woda najlepiej gasi pragnienie
• Woda umożliwia utrzymanie ciąży


Czy to nie jest wystarczająca liczba powodów, aby pić wodę? Często jednak o tym zapominamy. Wybieramy mniej zdrowe, tuczące sztuczne kolorowe napoje. Wiele badań pokazało, że człowiek powinien pić dziennie ok. 2litrów wody. Jest to oczywiście uzależnione od wieku, wagi, masy, trybu życia i wielu innych rzeczy, jednak te 2 litry to minimum. 


Sama ostatnio trochę się zaniedbałam. Kiedyś (jakiś rok temu) mogłam nie pić nic przez cały dzień. Co było dziwne - nie czułam pragnienia. Jednak cera była nie taka jak powinna, brzuch bardziej wydęty, skóra mało napięta itd. Postanowiłam to zmienić. Na początku było bardzo ciężko. Później odkryłam genialny sposób jak pić więcej. Brałam butelkę 1,5l do torebki na uczelnię. Było mi ciężko, dlatego też piłam wodę, żeby pozbyć się ciężarku. I tak przyzwyczaiłam się do picia tych 2 litrów dziennie. Niestety - przyszły wakacje. A ja znów przestałam pić wodę! Jestem naprawdę na siebie za to zła. Muszę powrócić do zdrowego nawyku jej picia.


Stąd pomysł akcji - Miesiąc z wodą. Współorganizatorem akcji jest Zdrowy nawyk picia wody - Krainawody (https://www.facebook.com/pijwode) :) 
Zapraszam na ich stronę - http://www.pij-wode.pl/ . Znajdziecie tam wiele fajnych informacji dotyczących wody :)

Zasady są bardzo proste:
• Przez cały miesiąc dni pijemy co najmniej 2 litry wody
• Ograniczamy kawę, słodkie, sztuczne napoje, alkohol
• Zamiast Kawy możemy pić zieloną lub czerwoną herbatę
• Jeśli jesteśmy aktywni fizycznie – nasza zapotrzebowanie na wodę wzrasta – pamiętajmy o tym!

Za 30 dni dzielimy się naszymi spostrzeżeniami.
Mam nadzieję, że każdy z Nas będzie miał dużo do napisania (oczywiście samych pozytywów).

Akcja zaczyna się we wrześniu, jednak najlepiej zapisujcie się do wydarzenia już teraz! 

Link do wydarzenia https://www.facebook.com/events/170837933104182/

Co Wy na to? :)

Czy Wy pijecie wystarczającą ilość wody? 
Zapraszam do komentowania. Każdy komentarz jest dla mnie ogromną przyjemnością i zachętą do dalszego pisania. Liczę na Was!







Komentarze

  1. Faktycznie o tej wodzie sie zapomina, a Twoj "skrot informacji" powinien zawisnac na naszych lodowkach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech zawiśnie! :) I niech przypomina o wodzie każdego dnia ;)
      Pozdrawiam mokro z szklanką wody w ręce :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.

Popularne posty