środa, 11 lutego 2015

Chcę schudnąć z...

Bardzo często dostaję na Facebooku pytania od wielu dziewczyn dotyczące schudnięcia z jednej określonej partii ciała. Temat ten już kiedyś się tutaj przewijał, jednak postanowiłam napisać o tym raz jeszcze.

Niestety drogie Panie, zawiodę Was  - nie pozbędziecie się tłuszczu tylko z brzucha, czy też tylko z ud. Nie zrzucicie tylko boczków. Jeśli schudniecie to z całego ciała i niestety znów Was zmartwię - biust i pośladki także "opadną". 

Nie ma recepty na gubienie ciałka tylko z jednego miejsca. Jeśli chcecie pozbyć się oponki i robicie dziennie tysiące brzuszków - nie pomoże Wam to, oponka nadal tam będzie. Może minimalnie wzmocnicie mięśnie w tym miejscu, jednak tłuszczu się nie pozbędziecie. 

Jaka jest więc recepta na płaski brzuch, brak boczków, zgrabne nogi, podniesione pośladki i lekko zarysowane ramiona?

Zdrowa dieta + ćwiczenie całego ciała = recepta na sukces.

Po pierwsze nie zapominaj o zdrowym odżywianiu. To najważniejsza część wszelkich zmian. Jeśli jeszcze nie wiesz co to znaczy odżywiać się zdrowo zerknij do zakładki o jedzeniu. Może myślisz, że aby zrzucić co nieco musisz jeść 1000 kcal? Na pewno wyprowadzę Cię z błędu.

Po drugie - ćwicz wszystkie części ciała. Dołóż do treningów kardio lub interwały - pobiegaj, poskacz na skakance, idź na łyżwy, rolki, na basen. Pozwoli Ci to zgubić trochę tłuszczu. Dodaj do tego gotowe programy, których w internecie jest mnóstwo. Możesz ćwiczyć z Mel B, z Ewą Chodakowską, Tiffany Roth, Fitness Blenderem, Sylwią W... itd. Wszystko przyniesie efekty! Ważne jednak, żeby nie zapominać o technice ćwiczeń. Źle wykonywane przysporzą Ci więcej kłopotów niż pożytku.

Po trzecie - nie bój się hantli, sztang, ciężarów i siłowni. Nie będziesz wyglądać jak Arnold, nie będziesz wygladać jak Pudzian. Będziesz wyglądać niesamowicie. Same ćwiczenia aerobowe spalą tkankę tłuszczową, jednak średnio wyrzeźbią ciało. Kup karnet na siłownię, albo zakup hantle - nie te 1 kg, kup te cięższe. Rób przysiady z obciążeniem, wykroki z obciążeniem, martwy ciąg, wyciskanie francuskie. Nie bój się ciężarów - to one spowodują, że Twoje ciało będzie nie tylko szczupłe, ale i ujędrnione i ładnie zarysowane. 

Wszystko wydaje się w sumie takie proste - dobra dieta, trochę ruchu i będziemy piękni i zgrabni. Jednak jest jeszcze ważniejsza rzecz - motywacja i chęć do zmiany. Jeśli tylko marzysz sobie o tym co czeka Cię ze szczupłym ciałem możesz się zawieść. Ważne, żebyś na pewno tego chciała, całym swoim sercem. Czeka Cię dużo pracy, sporo wyrzeczeń. Jednak warto - nie tylko dla wyglądu, ale głównie dla zdrowia i po prostu dla siebie.


Nie poddawaj się także, jeśli coś Ci nie wyjdzie. Jutro tłusty czwartek - na zdrowie! Zjedz tego pączka. Ba! Jeśli zjesz nawet 3 świat się nie zawali. Zdrowy tryb życia nie musi polegać na wiecznych wyrzeczeniach, ale na zdrowym rozsądku.

Podsumowując - nie zgubisz tłuszczu z jednej części ciała, nie przyjdzie to łatwo. Musisz popatrzeć na to wszystko całościowo. Jesteś jedną maszyną, która składa się nie tylko z poszczególnych części ciała, ale ma także jakieś wnętrze, które odgrywa tutaj główną rolę.

Powodzenia!

niedziela, 1 lutego 2015

Tabelka na luty

Przygotowywanie tabelek jest już moją małą tradycją. Pomagają mi uporządkować trochę swoje plany, sprawdzić co sprawia mi najwięcej trudności, a co jest moją dobrą stroną. 
To moja motywacja. Chcę, aby tabela pod koniec miesiąca była cała zielona, z niewielkimi czerwonymi punktami.

Zasady są proste:
  • woda (zaznacz na zielono jeśli wypijesz odpowiednią ilość wody)
  • posiłki (zaznacz na zielono jeśli zjesz 4 zdrowe(!) posiłki)
  • trening (zaznacz na zielono jeśli poćwiczysz)
  • chwila dla siebie (zaznacz na zielono jeśli znajdziesz chwilę tylko dla siebie)
  • fast-food (zaznacz na zielono jeśli powstrzymasz się od śmieciowego jedzenia)
  • słodycze (zaznacz na zielono jeśli nie przekąsisz żadnych słodkości - chyba, że zdrowych - zrobionych przez siebie)
  • alkohol (zaznacz na zielono jeśli nie wypijesz procentowych trunków)
W przeciwnym razie  zamaluj komórkę na czerwono.

Na podstawie wcześniejszych doświadczeń wiem, że moim słabym punktem jest woda, drugi posiłek, trening. Mocna strona to śniadania, fast-foody, alkohol. 
Jako grafikę na ten miesiąc wybrałam pączusie, bo wiem, że w tłusty czwartek nie uda mi się im oprzeć i wcale nie będę miała z tego powodu wyrzutów sumienia. 

Mam nadzieję, że tabela będzie dla Was równie przydatna.

Powodzenia! :)

p.s. Jeśli ktoś chcę tabelkę lepszej jakości niech pisze do mnie :)