wtorek, 26 listopada 2013

Kochać siebie, o co tak właściwie mi chodzi?

Kilka razy dostałam zapytanie - o co mi tak właściwie chodzi z tym pokochaniem siebie, czy nie chcę zostać narcyzem, na czym mi zależy?

Postanowiłam odpisać i wyjaśnić, czym jest dla mnie tytułowe kochanie siebie, o które ciągle walczę.

Kochać siebie to....

  • miłość do swoich zalet, do tego, co jest w nas dobre, podkreślanie ich
  • chęć zmiany tego, co możemy zmienić na lepsze - zawsze możemy schudnąć, zadbać o siebie, starać się być lepszym człowiekiem
  • zaakceptowanie naszych wad, na które nie mamy żadnego wpływu - nie ma ideałów
  • pogodzenie się z pewnymi "defektami", które tak naprawdę nimi nie są. Za duży nos, odstające uszy? To siedzi tylko w głowie.
  • dbanie o swoje ciało
  • chęć pomocy sobie i innym
  • spełnianie swoich marzeń, dążenie do nich
  • pracowanie nad sobą
  • myślenie o sobie dobrze, pozbycie się zbędnej krytyki
  • bycie kochanym przez innych i kochać innych
  • dbanie o swoje zdrowie - zdrowa żywność i dawka ruchu na pewno nam w tym pomoże
  • troska o własny rozwój, aby nie stać w miejscu
  • umiejętność przyjmowania krytyki i komplementów
  • szanowanie swoich decyzji, także błędów, bo to one uczą nas jak postępować
  • radosna samoakceptacja każdej cząstki ciała i duszy
  • zaufanie do siebie, przekonanie, że podejmuje się w życiu dobre decyzje
  • nie żałowanie tego, co już się stało, ale pragnienie, aby każdy kolejny dzień był lepszy
  • trzymanie się własnych zasad
  • chęć wygrywania, ale też pogodzenie się z porażkami
  • rozwijanie swoich pasji
  • bycie sobą, nie kimś innym
  • podkreślanie swojej wyjątkowości, bo to ona jest w nas piękna
  • umiejętność powiedzenia "nie"
  • dbanie o bycie dobrze zrozumianym
  • brak zawiści dla innych
  • to chęć słuchania i rozumienia innych
  •   i wiele, wiele innych.....
Jak widzicie, termin ten jest naprawdę bardzo szeroki. Jednak nie można jasno określić, czym jest miłość do samego siebie. 
Na pewno jest to samoakceptacja siebie, takim jakim się jest, ale nie stanie w miejscu, ale próba stania się jeszcze lepszym. Jest to dbałość o swoje zdrowie i życie. Jest to szansa, o którą musimy zawalczyć i której nie możemy przegapić...
 Podążając za Oscarem Wilde'm, wiem jednak że na pewno jest to początek romansu na całe życie.

A czym dla Ciebie jest kochanie siebie?

2 komentarze:

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.