Pomożesz?

Chyba przyznacie, że przedświąteczny czas to okres, w którym pomagamy o wiele chętniej.

Osobiście staram się raz w miesiącu wesprzeć jakąś akcję charytatywną, a w ramach własnych możliwości uczestniczę także w wolontariacie w hospicjum.

Teraz jestem 3 dni po operacji kolana - żalę się chwilami na świat, że to niesprawiedliwe, że druga operacja w roku, że boli, że nie mogę podnieść nogi itd. Ale myślę sobie też, że naprawdę są osoby, które mają na tym świecie gorzej. I są osoby, którym możemy pomóc.

Dzisiaj trafiłam na akcję Akademia Przyszłości. Jej głównym celem jest pomóc dzieciom z trudnościami w nauce i doprowadzenie do stanu, w którym osiągną one sukces. Twórca akcji ks. Jacek Wiosna Stryczek opisuje akcję takimi słowami:

"Mówi się: nie ryba, ale wędka. Ale jeśli ktoś nie ma mentalności wędkarza i dostanie wędkę, to ją sprzeda i kupi ryby. My dzieciom dajemy mentalność wędkarza, która polega na tym, że jak ktoś chce ryby, to znajdzie kij i będzie nim łowił. Zawsze sobie poradzi. Wędką jest na przykład szkoła. Bez właściwego nastawienia, dzieci tracą w niej czas."

Dzieciom można pomóc w różny sposób. Jedną z opcji jest ufundowanie im Indeksu, który gwarantuje im udział w akcji. Indeks taki kosztuje jednak 1000 zł. Z jednej strony jest to kwota duża, szczególnie przed świętami. Z drugiej zaś, jeśli złożyć się na to w kilka/kilkanaście osób, jest to kwota, którą można przeznaczyć - wystarczy odmówić sobie wyjścia do kina.
Pomyślałam, że może wspólnymi siłami uda nam się wesprzeć jedno dziecko. Może znajdą się tutaj osoby, które dołączą do mnie i razem ufundujemy jednej małej istocie lepszy start w przyszłość?
Jeśli byłbyś zainteresowany akcją napisz do mnie prywatną wiadomość - możesz napisać na maila: m.juskiewicz@op.pl a możesz też napisać do mnie na facebooku - o tutaj, możesz też napisać komentarz i zostawić jakieś namiary na siebie.
Może wiesz o kimś kto mógłby pomóc - daj mu znać.
Możesz też udostępnić posta.
Naprawdę możesz pomóc :)

Druga akcja o której chcę napisać to Nakarm psa. Trzeba zainstalować aplikację mobilną, zalogować się i kliknąć w wybranego zwierzaka. 4 tysiące kliknięć to 20 kg karmy, która zostanie wysłaa do schroniska. Tutaj musimy się spieszyć, bo akcja trwa tylko do jutra 18.12 go godziny 12.00. Dla Ciebie to tylko minuta, a dla zwierząt to kupa jedzenia i wsparcie ;)

No to co, działamy? :)


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Super, że jesteś chętny. Możesz napisać do mnie maila/ na fb. Powiem Ci wtedy jak na razie wygląda sytuacja. Ciągle zbieram chętnych, przydałoby się jeszcze parę osób.

      Usuń

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią :)
Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezwykle miło, że poświęciłeś mi czas.

Popularne posty